Home » Πιείτε Αυτό Το Τσάι Για Να Προστατεύσετε Τα Μάτια Σας Από Το Γλαύκωμα

Πιείτε Αυτό Το Τσάι Για Να Προστατεύσετε Τα Μάτια Σας Από Το Γλαύκωμα

Πιείτε Αυτό Το Τσάι Για Να Προστατεύσετε Τα Μάτια Σας Από Το Γλαύκωμα

Η προληπτική ιατρική είναι μια σωτήρια προσέγγιση για την υγεία. Αυτό ισχύει διπλά όταν πρόκειται για την προστασία της πιο πολύτιμης αίσθησής σας – της όρασης.

Εάν θέλετε να μάθετε ποια τρόφιμα και ποτά μπορούν να σας βοηθήσουν να προστατεύσετε την όρασή σας, τότε εδώ είναι 5 πράγματα που βασίζονται σε τεκμήρια και που πρέπει να λάβετε υπόψη για τη διατροφή σας.

1. Τσάι

Σύμφωνα με μια νέα μελέτη, οι καταναλωτές τσαγιού έχουν 74% χαμηλότερο κίνδυνο εμφάνισης γλαυκώματος, μια κατάσταση που αποτελεί μία από τις κύριες αιτίες τύφλωσης παγκοσμίως.

Τα ευρήματα, τα οποία δημοσιεύθηκαν πρόσφατα στο British Journal of Ophthalmology, ήταν συσχετιστικά, πράγμα που σημαίνει ότι οι ερευνητές δεν έχουν ακόμη καθορίσει μια σχέση αιτίας-αποτελέσματος μεταξύ του τσαγιού και της υγείας των ματιών.

Ωστόσο, οι ερευνητές εικάζουν ότι τα αντιοξειδωτικά στο τσάι βοηθούν στην προστασία των κυττάρων του αμφιβληστροειδούς από τις βλάβες που προκαλούν οι ελεύθερες ρίζες.

Η συγγραφέας της μελέτης, Δρ. Anne Coleman, καθηγήτρια οφθαλμολογίας στην Ιατρική Σχολή David Geffen στο Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνιας, ελπίζει ότι αυτή η έρευνα θα βοηθήσει τους επιστήμονες να επαναπροσδιορίσουν τις αλλαγές στον τρόπο ζωής που μπορούν να βοηθήσουν στην πρόληψη της απώλειας όρασης.

Είναι ενδιαφέρον ότι μόνο το τσάι με καφεΐνη συσχετίστηκε με την καλύτερη υγεία των ματιών. Ούτε ο πλούσιος σε αντιοξειδωτικά καφές, ούτε το τσάι χωρίς καφεΐνη συνδέθηκαν με χαμηλότερα ποσοστά γλαυκώματος. Μερικοί ερευνητές πιστεύουν ότι τα φλαβονοειδή που είναι μοναδικά στο τσάι μπορεί να είναι υπεύθυνα για τις προστατευτικές ιδιότητες στον αμφιβληστροειδή.

2. Ιχθυέλαιο

Η ξηροφθαλμία είναι μια πολύ συχνή πάθηση και μπορεί να γίνει πολύ πιο σοβαρή από ό,τι πολλοί άνθρωποι αντιλαμβάνονται. Για παράδειγμα, το τρίψιμο και το ξύσιμο των ματιών που κάνουν πολλοί άνθρωποι που πάσχουν από αυτή τη διαταραχή, μπορεί να οδηγήσει σε σοβαρές λοιμώξεις.

Οι επιστήμονες έχουν διαπιστώσει ότι τα ωμέγα-3 λιπαρά οξέα στο ιχθυέλαιο συμβάλλουν στη βελτίωση της υγείας των κυτταρικών μεμβρανών στα μάτια, γεγονός που μπορεί να βοηθήσει στην επαρκή λίπανσή τους. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι μια ένωση των ωμέγα-3 λιπαρών οξέων – το δοκοσαεξανοϊκό οξύ (ή DHA) – αποτελεί δομικό συστατικό των ματιών σας.

Δεν είναι λοιπόν περίεργο το γεγονός ότι μια νέα μελέτη διαπίστωσε ότι το ιχθυέλαιο βοηθά τα κύτταρα της όρασης να επιβιώσουν από μελλοντικά τραύματα ή ασθένειες. Αυτό βασίζεται σε παλαιότερες μελέτες, σύμφωνα με τις οποίες τα ωμέγα-3 λιπαρά οξέα μπορούν να βοηθήσουν στη λίπανση των ματιών και την πρόληψη του εκφυλισμού της ωχράς κηλίδας και του καταρράκτη.

3. Blueberries

Τα blueberries φημίζονται ως «φρούτα της όρασης». Η σύνδεση μεταξύ αυτών και της καλής όρασης εμφανίστηκε για πρώτη φορά κατά τη διάρκεια του Β ‘Παγκοσμίου Πολέμου, όταν ανακαλύφθηκε ότι οι πιλότοι της RAF κατανάλωναν συχνά blueberries επειδή πίστευαν ότι βελτίωναν τη νυχτερινή τους όραση.

Μελέτες επιβεβαίωσαν τη σχέση μεταξύ βατόμουρων και καλύτερης όρασης. Ένας λόγος, φυσικά, είναι ότι ο καρπός αυτός είναι μια μεγάλη πηγή πλούσιων σε χρωστικές ουσίες αντιοξειδωτικών, τα οποία μπορούν να βοηθήσουν στην προστασία και την αναπλήρωση της χρωστικής κηλίδας στο μάτι σας.

Συγκεκριμένα, τα blueberries είναι πηγή μιας ουσίας που ονομάζεται ανθοκυανίνη, η οποία εξουδετερώνει το οξειδωτικό στρες στα μάτια καθώς και τη φλεγμονή. Αυτή η ουσία βρίσκεται και σε άλλα πολύχρωμα φρούτα όπως κόκκινα σταφύλια και σκούρα κεράσια.

4. Kale (είδος λαχανίδας)

Το kale ανήκει στην οικογένεια Brassica oleracea και είναι πλούσιο σε δύο β-καροτενοειδή, τη λουτεΐνη και τη ζεαξανθίνη, οι οποίες σύμφωνα με την American Optometric Association μπορούν να βοηθήσουν στην πρόληψη καταρράκτη, εκφυλισμού της ωχράς κηλίδας και άλλων οφθαλμικών διαταραχών.

Άλλες σπουδαίες πηγές αυτών των θρεπτικών ουσιών είναι το σπανάκι, τα γογγύλια, τα μπρόκολα, τα αυγά και τα πορτοκάλια.

5. Ξηροί καρποί και σπόροι

Αμύγδαλα, ηλιόσποροι, φουντούκια και φιστίκια μπορούν επίσης να κάνουν πολλά για να προστατεύσουν την όρασή σας. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι πολλοί ξηροί καρποί και σπόροι είναι πλούσιοι σε βιταμίνη Ε και ψευδάργυρο.

Σε μελέτες σχετικά με την επίδρασή τους στην υγεία των ματιών ανάλογα με την ηλικία, έχει επανειλημμένα διαπιστωθεί ότι αυτά τα θρεπτικά συστατικά μπορούν να βοηθήσουν στη μείωση του κινδύνου για πολλές εκφυλιστικές παθήσεις των ματιών.

Η αμερικανική Optometric Association αναφέρει ότι η ανάπτυξη του καταρράκτη (η πρώτη αιτία βλάβης της όρασης στους ηλικιωμένους) θα μπορούσε να καθυστερήσει 10 ή περισσότερα χρόνια μέσω της καλύτερης διατροφής.

 

Επιμέλεια Κειμένου & Μετάφραση: Marva @Truelife.gr

*Αυτό το άρθρο έχει μόνο πληροφοριακό χαρακτήρα και δεν έχει σκοπό την παροχή ιατρικής συμβουλής. Το truelife.gr δεν ευθύνεται για οποιεσδήποτε πιθανές συνέπειες από οποιαδήποτε θεραπεία, άσκηση, διατροφή, εφαρμογή φαρμάκων ή οποιαδήποτε άλλη παρόμοια ενέργεια που προκύπτει από την ανάγνωση ή την παρακολούθηση των πληροφοριών που περιέχονται σε αυτό το άρθρο. Πριν από την εφαρμογή οποιασδήποτε θεραπείας, παρακαλείστε να συμβουλευτείτε τον γιατρό σας ή άλλον φορέα παροχής υπηρεσιών υγείας.

Αρχείο

Advertisment