Home » 9 Τρόποι Για Να Προλάβετε Μια Ημικρανία!

9 Τρόποι Για Να Προλάβετε Μια Ημικρανία!

9 Τρόποι Για Να Προλάβετε Μια Ημικρανία!

Αν ανήκετε στην κατηγορία των ανθρώπων που υποφέρουν από συχνές ημικρανίες, γνωρίζετε τα εξουθενωτικά συμπτώματα που μπορεί να προκαλέσουν.

Διαβάστε παρακάτω για να μάθετε πώς να αποφύγετε μια ημικρανία προτού καν αρχίσει.

1. Αποφύγετε τους δυνατούς θορύβους και τα έντονα φώτα

Οι δυνατοί θόρυβοι και τα φώτα που αναβοσβήνουν είναι δύο συνηθισμένες αιτίες που προκαλούν ημικρανίες. Αυτά τα ερεθίσματα μπορεί να είναι δύσκολο να αποφευχθούν, αλλά γνωρίζοντας πότε και πού συμβαίνουν, μπορείτε να αποφύγετε κάποιες καταστάσεις. Για παράδειγμα:

  • οδήγηση τη νύχτα
  • κινηματογραφικές αίθουσες
  • κλαμπ και πολυσύχναστοι χώροι
  • αντανακλάσεις από τον ήλιο

Κάνετε συχνά διαλείμματα από την οθόνη της τηλεόρασης ή του υπολογιστή για να ξεκουράσετε τα μάτια σας και ρυθμίστε τα επίπεδα φωτεινότητας στις ψηφιακές οθόνες. Δώστε ιδιαίτερη προσοχή σε όλες τις οπτικές και ηχητικές ρυθμίσεις και κλείστε όλες τις συσκευές εάν εμφανιστεί ημικρανία.

2. Δώστε προσοχή στις επιλογές τροφίμων

Ορισμένα τρόφιμα και ποτά μπορεί να προκαλέσουν πονοκεφάλους, όπως:

  • σοκολάτα
  • κόκκινο κρασί
  • επεξεργασμένο κρέας
  • γλυκαντικά
  • τυρί

Μάθετε ποια τρόφιμα και πρόσθετα σας προκαλούν πονοκέφαλο και μάθετε να τα αποφεύγετε. Οι τροφές και τα ποτά με καφεΐνη ή αλκοόλ – ειδικά το κόκκινο κρασί και η σαμπάνια – αυξάνουν τις πιθανότητες σημαντικά. Περιορίστε τις ποσότητες που καταναλώνετε καθημερινά ή αποφύγετε την κατανάλωσή τους εντελώς, όταν χρειάζεται.

3. Κρατήστε ένα ημερολόγιο υγείας

Διατηρώντας ένα ημερολόγιο, μπορείτε εύκολα να εντοπίσετε τις αιτίες της ημικρανίας σας. Ακολουθούν παραδείγματα από τα πράγματα που θα μπορούσατε να σημειώσετε:

  • τι τρώτε και πίνετε
  • τη ρουτίνα άσκησης και το πρόγραμμά σας
  • τον καιρό
  • έντονα αισθήματα και συναισθήματα που μπορεί να έχετε
  • τα φάρμακά σας και τις παρενέργειές τους
  • τη διάρκεια και τη σοβαρότητα των πονοκεφάλων σας

Αυτό μπορεί να σας βοηθήσει να δείτε το μοτίβο των περιστατικών της ημικρανίας σας και να την αποτρέψετε πιο αποτελεσματικά.

4. Προσοχή στις ορμονικές αλλαγές

Οι ορμόνες διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο όσον αφορά τις ημικρανίες. Πολλές γυναίκες βιώνουν περισσότερους πονοκεφάλους κατά τη διάρκεια ή πριν από την εμμηνορροϊκή τους περίοδο. Οι γυναίκες πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικές με τη διατροφή τους και τις συνήθειες άσκησης κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου. Με τον τρόπο αυτό θα καταπολεμηθούν τα συμπτώματα προτού καν αρχίσουν.

Σύμφωνα με την κλινική Mayo, τα από του στόματος αντισυλληπτικά και η ορμονοθεραπεία (HRT) μπορεί να αυξήσουν τη συχνότητα και τη σοβαρότητα των πονοκεφάλων. Πολλές γυναίκες βρίσκουν ανακούφιση μεταβαίνοντας σε άλλες μορφές αντισυλληπτικής μεθόδου.

5. Πάρτε συμπληρώματα

Αν και οι ημικρανίες μπορούν να αντιμετωπιστούν με ή χωρίς φάρμακα, είναι σημαντικό να λαμβάνετε τα κατάλληλα θρεπτικά συστατικά. Η λήψη ορισμένων βοτάνων και μετάλλων μπορεί να βοηθήσει στην πρόληψη της ημικρανίας. Η ανεπάρκεια μαγνησίου έχει αποδειχθεί ότι συμβάλλει στην εμφάνιση ημικρανίας, οπότε η λήψη συμπληρωμάτων μπορεί να βοηθήσει στη μείωση των εξάρσεων.

Ωστόσο, η κλινική Mayo αναφέρει ότι τα αποτελέσματα από αυτές τις μελέτες ήταν διφορούμενα. Συζητήστε με τον γιατρό σας για τα βότανα και άλλα μη συνταγογραφούμενα συμπληρώματα που μπορεί να σας ανακουφίσουν.

6. Δώστε προσοχή στον καιρό

Οι αλλαγές στον καιρό μπορεί να επηρεάσουν το μοτίβο μιας ημικρανίας. Η υγρασία, η βροχή και οι υψηλές θερμοκρασίες μπορεί να προκαλέσουν πονοκεφάλους. Αν ο καιρός σας επηρεάζει αρνητικά, ίσως χρειαστεί να μείνετε σε εσωτερικούς χώρους τις ημέρες αυτές.

Φυσικά, δεν μπορείτε πάντα να αποφεύγετε να βγείτε έξω, αλλά μπορείτε να ελαχιστοποιήσετε τον χρόνο που απαιτείται για τις υποχρεώσεις σας, εφόσον αυτό είναι εφικτό.

7. Τακτικό πρόγραμμα σε γεύματα και ύπνο

Η νηστεία ή η παράλειψη γευμάτων μπορεί να προκαλέσει πονοκεφάλους. Βεβαιωθείτε ότι τρώτε εντός μίας ώρας αφότου ξυπνήσετε και στη συνέχεια κάθε 3-4 ώρες. Η πείνα και η αφυδάτωση προκαλούν ημικρανίες. Βεβαιωθείτε ότι πίνετε αρκετό νερό και μην παραλείπετε ποτέ ένα γεύμα.

Η έλλειψη ύπνου μπορεί επίσης να επιδεινώσει τα συμπτώματα, οπότε βεβαιωθείτε ότι κοιμάστε τουλάχιστον 7-8 ώρες. Ακόμα και ο υπερβολικός ύπνος μπορεί να προκαλέσει ημικρανίες, οπότε μην προσπαθήσετε να αναπληρώσετε τον χαμένο ύπνο με επιπλέον ώρες ξεκούρασης.

8. Αποφύγετε το άγχος

Παρόλο που δεν μπορούμε πάντα να ελέγξουμε τις αγχωτικές καταστάσεις, μπορούμε να ελέγξουμε τον τρόπο με τον οποίο αντιδρούμε σε αυτές. Οι ημικρανίες είναι συνηθισμένο αποτέλεσμα των αγχωτικών γεγονότων. Οι τεχνικές χαλάρωσης όπως ο διαλογισμός, η γιόγκα και η βιοανάδραση μπορούν να βοηθήσουν στη μείωση των επιπέδων στρες.

9. Επιλέξτε χαλαρωτικές ασκήσεις

Η τακτική άσκηση αποτελεί σημαντικό μέρος ενός υγιεινού τρόπου ζωής. Ωστόσο, η έντονη προπόνηση μπορεί να προκαλέσει πονοκεφάλους.

Δώστε προσοχή στην αντίδραση του σώματός σας σε ορισμένες δραστηριότητες. Επιλέξτε δραστηριότητες που προωθούν τη μείωση του στρες χωρίς να επιβαρύνουν το σώμα, όπως η γιόγκα, το αερόμπικ ή το tai chi. Η λήψη αντιφλεγμονωδών φαρμάκων πριν από την άσκηση μπορεί να βοηθήσει στη μείωση των συμπτωμάτων.

 

Επιμέλεια Κειμένου & Μετάφραση: Marva @Truelife.gr

*Αυτό το άρθρο έχει μόνο πληροφοριακό χαρακτήρα και δεν έχει σκοπό την παροχή ιατρικής συμβουλής. Το truelife.gr δεν ευθύνεται για οποιεσδήποτε πιθανές συνέπειες από οποιαδήποτε θεραπεία, άσκηση, διατροφή, εφαρμογή φαρμάκων ή οποιαδήποτε άλλη παρόμοια ενέργεια που προκύπτει από την ανάγνωση ή την παρακολούθηση των πληροφοριών που περιέχονται σε αυτό το άρθρο. Πριν από την εφαρμογή οποιασδήποτε θεραπείας, παρακαλείστε να συμβουλευτείτε τον γιατρό σας ή άλλον φορέα παροχής υπηρεσιών υγείας.

Αρχείο

Advertisment