4 βασικά οφέλη του βασιλικού

Τέσσερα βασικά οφέλη του βασιλικού

Ο βασιλικός είναι ένα αρωματικό φυτό που χρησιμοποιείται κατά κόρον στη μαγειρική και ταυτόχρονα έχει πολύ σημαντικά οφέλη στην υγεία του ανθρώπου.

Επιπλέον από τον βασιλικό εξάγεται και και αιθέριο έλαιο που χρησιμοποιείται στην φαρμακοποιία ενώ είναι γνωστό για τις αντισηπτικές του ιδιότητες.

Διαβάστε τέσσερα σημαντικά οφέλη του…

1. Ο βασιλικός ενισχύει τη μνήμη ενώ βοηθά στην αντιμετώπιση του πονοκεφάλου και της ημικρανίας.

2. Ένα στοιχείο επιπλέον είναι ότι που δυναμώνει τα νεύρα και ανακουφίζει από την κατάθλιψη και την ανησυχία.

3. Είναι χαλαρωτικό για το στομάχι και διευκολύνει την πέψη. Ανακουφίζει επίσης από τις κράμπες και τον τυμπανισμό.

4. Η κατανάλωση του βασιλικού βοηθάει στην αύξηση του μητρικού γάλακτος στις θηλάζουσες μητέρες.

Προτεινόμενος τρόπος κατανάλωσης

Στη μαγειρική χρησιμοποιούνται κυρίως αποξηραμένα φύλλα της πλατύφυλλης ποικιλίας το άρωμα των οποίων μοιάζει λίγο με αυτό του γλυκάνισου. Αρωματίζει διάφορα ψητά, σαλάτες, βραστά, κοκκινιστά, σούπες κ.τ.λ. ενώ ταιριάζει πολύ σε σάλτσες που έχουν ως βάση τη φρέσκια ντομάτα.

Loading...

• Συνδυάστε φρέσκο ψιλοκομμένο βασιλικό, σκόρδο, κουκουνάρι, παρμεζάνα και ελαιόλαδο για να φτιάξετε μια σάλτσα πέστο, ιδανική για ζυμαρικά ή σολομό.
• Απολαύστε μια παραδοσιακή ιταλική σαλάτα από φρέσκα φύλλα βασιλικού πάνω φέτες ντομάτας και τυρί μοτσαρέλα.
• Συνδυάστε βασιλικό, ελαιόλαδο και κρεμμύδια σε έναν επεξεργαστή τροφίμων ή μπλέντερ και προσθέστε το μείγμα σε ντοματόσουπα.
• Απολαύστε ένα φλιτζάνι ζεστό και αναζωογονητικό τσάι βασιλικού με έγχυση ψιλοκομμένων φύλλων βασιλικού σε βραστό νερό για οκτώ λεπτά.
• Συνδυάστε 50ml απόσταγμα μαστίχας ή λικέρ μαστίχας, 5ml σιρόπι ζάχαρης ή 1 κ.γ. ζάχαρη (μειώστε στο μισό αν χρησιμοποιήσετε λικέρ μαστίχας ), 2 φέτες λεμόνι, 6 φύλλα βασιλικού, σόδα και τριμμένο πάγο. Σε ένα ψηλό ποτήρι λιώστε με γουδοχέρι τις φέτες λεμόνι με τον βασιλικό και τη ζάχαρη.

Προσθέστε τη μαστίχα και τον τριμμένο πάγο. Τελειώστε με λίγη σόδα, ανακατέψτε και γαρνίρετε με φύλλα βασιλικού.

Μία κουταλιά της σούπας φρέσκος βασιλικός 5 γρ. περιέχει:

Νερό (gr.) 4.9
Ενέργεια (Kcal) 1
Πρωτεΐνες (gr.) 0.17
Λιπαρά (gr.) 0.03
Υδατάνθρακες (gr.) 0.14
Φυτικές Ίνες (gr.) 0.1
Ασβέστιο (mg) 9
Σίδηρο (mg) 0.17
Μαγνήσιο (mg) 3
Φώσφορο (mg) 3
Κάλιο (mg) 16
Νάτριο (mg) 0
Ψευδάργυρο (mg) 0.04
Βιταμίνη C (mg) 1
Θειαμίνη (mg) 0.002
Ριβοφλαβίνη (mg) 0.004
Νιασίνη (mg) 0.048
Βιταμίνη B-6 (mg) 0.008
Βιταμίνη A (IU) 280

www.baby.gr , ww.zougla.gr

Loading...